ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گلایه فعالان اقتصادی از کاغذبازی اداری صدور مجوزها

  • کد خبر: ۱۹۴۰۰۷
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
گلایه فعالان اقتصادی از کاغذبازی اداری صدور مجوزها
فعالان اقتصادی از فرایند صدور جواز تأسیس گلایه دارند.

به گزارش شهرآرانیوز اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران داده‌های پیمایشی با داده‌های آماری را بر اساس نظریه عمومی کارآفرینی تلفیق و در قالب طرح ملی پایش محیط کسب‌وکار ارائه کرده است. در حالی که براساس این گزارش نمره موانع فرایند‌های اداری و دریافت مجوز‌های کسب‌وکار در دستگاه‌های اجرایی در کشور ۶.۵۴ است، این رقم در خراسان رضوی ۷.۲ اعلام شده است. (هرچه این رقم به ۱۰ نزدیک‌تر شود، وضعیت بدتر است.)

این رقم نشان می‌دهد که یکی از مشکلات کارآفرینان خراسانی فرایند طولانی دریافت مجوز‌های کسب و کار است. هرچند این فرایند برای سرعت‌بخشیدن امور به خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی واگذار شده است، بااین‌حال همچنان کارآفرینان خراسانی معتقدند که روند صدور مجوز‌ها آن‌گونه که انتظار دارند نه‌تن‌ها سرعت نگرفته، بلکه در برخی موارد طولانی‌تر هم شده است. این کارآفرینان در گفتگو با شهرآرا می‌گویند که هرچند در خانه صمت پرونده آن‌ها دو یا سه روزه جواب داده می‌شود، با این حال برگشت چندباره پرونده آن‌ها از سوی سازمان صمت، سبب شده تا فرایند دریافت جواز تأسیس طولانی شود.

مشاور عالی رئیس خانه صمت خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا در پاسخ به این سؤال که چرا صدور پرونده‌های جواز تأسیس توسط خانه صمت طولانی‌تر از سازمان صمت است، گفت: خانه صمت تمام سعی خود را می‌کند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن پروانه تأسیس برای فعالان اقتصادی صادر شود، بااین‌حال در برخی موارد پرونده در سامانه تشکیل می‌شود و بعد توسط سازمان صمت ایراداتی به آن وارد و برگشت می‌خورد.

ابراهیم ناصری افزود: همین مسئله سبب می‌شود تا صدور پروانه تأسیس کمی زمان ببرد، بااین‌حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که معمولا بیشتر جواز‌های تأسیس در زمان قانونی صادر می‌شود. با این حال به‌منظور سرعت‌بخشیدن به صدور پروانه‌های تأسیس با سازمان صمت هفته گذشته جلسه‌ای برگزار کرده‌ایم که امیدواریم این جلسه به‌زودی تأثیر خودش را بگذارد.

رئیس اداره سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم در گفتگو با شهرآرا درباره چرایی طولانی‌شدن صدور پروانه‌های تأسیس توسط خانه صمت گفت: دولت به‌منظور تسریع در صدور پروانه‌های تأسیس بخشی از فرایند کار را به خانه صمت واگذار کرده است. در ابتدا متقاضی باید به درگاه ملی صدور مجوز مراجعه و بعد از تکمیل فرم‌های مرتبط به سامانه بهین‌یاب مراجعه کند.

حمیدرضا کریمی افزود: در برخی موارد دیده می‌شود که متقاضی اطلاعات موردنیاز را به‌طور دقیق وارد نمی‌کند یا اینکه شخص دیگری برایش اطلاعات را بارگذاری و اطلاعات اشتباهی را وارد می‌کند و همین مسئله سبب می‌شود تا پرونده متقاضی برگشت خورد و مجبور شود برخی مراحل را دوباره انجام دهد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال درباره سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی که بحث آلایندگی در آن مطرح است، این مسئله در برخی مناطق محدودیت دارد، اما متقاضی بدون توجه به این مسئله فرم را پر می‌کند و همین مسئله سبب برگشت فرم او می‌شود. وی ادامه داد: در برخی زمینه‌ها نیز که تقاضای صدور جواز تأسیس وجود دارد، رشته مربوط درج نشده و همین مسئله مشکل ایجاد کرده است، البته قرار است این مسئله برطرف شود. کریمی تأکید کرد: باوجوداین، تمام سعی خود را می‌کنیم که پرونده‌ها در زمان قانونی به نتیجه برسند و مسائل به وجود آمده به معنی طولانی‌ترشدن زمان صدور مجوز‌ها بیشتر از زمان قانونی نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->